Algemene voorwaarden:
Academie voor Edelsmeden VOF is aangesloten bij
BOK, de Beroepsvereniging van
Beeldende Kunstenaarsen we staan in het register van het CRKBO. De Algemene Voorwaarden bepalen onder andere dat de aangeboden
producten en diensten duidelijk en natuurgetrouw worden beschreven.
Voor dat een overeenkomst tot stand komt moet het voor de klant
duidelijk zijn wat de rechten en plichten zijn. Dit betreft de
zichttermijn (art.5), de prijs (art.7), en de wijze van betaling
(art.13).
Artikel 1 Definities
Artikel 2 Identiteit
Artikel 3 Algemene voorwaarden
Artikel 4 Het aanbod
Artikel 5 Zichttermijn
Artikel 6 Totstandkoming van de overeenkomst
Artikel 7 De prijs
Artikel 8 Conformiteit
Artikel 9 Garantie
Artikel 10 De bestelling
Artikel 11 De uitvoering van de bestelling
Artikel 12 Levering
Artikel 13 Betaling
Artikel 14 Geschillen
Artikel 15 Wijziging van de voorwaarden
Artikel 1 - Definities
Overeenkomst: Elke overeenkomst aangaande verkoop
en levering van diensten in het atelier.
Communicatie op afstand: Een middel dat, zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid
van partijen kan worden gebruikt voor het sluiten van een
overeenkomst op afstand;
Bedrijf: Het bedrijf dat zich bezighoudt met de verkoop
en levering van diensten genaamd Academie voor Edelsmeden VOF
verder genoemd als Academie.
Klant: Een klant is een afnemer van
goederen, producten of diensten van Ben van Helden, Tobias van
Helden en de Academie.
Aanbod: Elke aanbieding van goederen en/of diensten, inclusief de
daarbij van toepassing zijnde voorwaarden.
Prijs: De prijs van het aangeboden goed of van de aangeboden dienst,
zonder de bijkomende kosten, zoals deze apart vermeld en
bedongen worden;
Zichttermijn: De termijn van 14 dagen waarbinnen de klant gebruik kan maken van zijn
herroepingrecht;
Geschillencommissie: De
Geschillencommissie van de Academie vof.
Werkdagen: Dinsdag tot en met vrijdag.
Openingstijden: alleen op afspraak.
Artikel 2 - Identiteit
Academie voor Edelsmeden vof,
Jacob Catslaan 13,
3705 BN Zeist
Telefoon: 030-2314895
www.academievooredelsmeden.nl
info@academievooredelsmeden.nl
KvK.87430134
BTW nummer:
NL864291991B01
Artikel 3 - Algemene voorwaarden
1. Voordat de overeenkomst wordt gesloten, is de tekst van de
van de algemene voorwaarden en het huishoudelijk reglement
online ter beschikking via de contactpagina.
2. De algemene- en leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op elk contact
tussen Academie en klant.
3. Afwijkende bepalingen van deze algemene voorwaarden dienen
schriftelijk te worden vastgelegd.
Artikel 4 - Het aanbod
1. De aangeboden goederen en diensten worden duidelijk en
waarheidsgetrouw afgebeeld en beschreven. Zo volledig als de
redelijkheid vereist. Indien er sprake is van een beperkte
geldigheidsduur van het aanbod, wordt deze beperking duidelijk
vermeld.
2. Elk aanbod dient zodanige informatie te bevatten, dat voor de
klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die
aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in
het bijzonder de prijs, het herroepingrecht, de wijze van
betaling, de minimumduur van de overeenkomst en overige
condities.
3. Het is voor de klant niet mogelijk om in termijnen te
betalen. Zie daarvoor ook het huishoudelijk reglement.
Artikel 5 - Zichttermijn en uitzonderingen
De Algemene Voorwaarden van de Academi kent met betrekking tot de zichttermijn voor klanten
uitzonderingen naar de aard van de goederen of dienstverlening.
Zo geldt de wettelijk erkende zichttermijn van veertien werkdagen
niet voor maatwerkproducten, opdrachten, opleidingen en daar aan
gerelateerde diensten. Ook
producten die op verzoek bewerkt worden zijn uitgesloten.
Wanneer de klant gebruik kan maken van het recht een product
terug te nemen, wordt het reeds betaalde bedrag binnen een
redelijke termijn terugbetaald.
1. Aangeboden producten zullen een zichttermijn van zeven dagen
inhouden, ingaande de dag van ontvangst door of namens de klant,
tenzij het een uitzondering betreft. Sieraden mogen in die
termijn niet gedragen worden of slijtplekken vertonen.
2. Tijdens de zichttermijn heeft de klant een herroepingrecht,
waarbij hij de mogelijkheid heeft om zonder enige verplichting
zijnerzijds de ontvangen goederen in originele nieuw staat te
retourneren.
Artikel 6 - Totstandkoming van de overeenkomst
1. Onverminderd het bepaalde in het derde lid komt de
overeenkomst tot koop en verkoop tot stand op het moment van
acceptatie van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde
voorwaarden.
2. Bij het van toepassing zijn van een zichttermijn geldt het
door de klant inroepen van de zichttermijn van tien werkdagen
als ontbindende voorwaarde.
3. Het staat de Academie vrij om,
overeenkomstig de wettelijke bepalingen, verkoop op proef te
bedingen en aan de zichttermijn opschortende werking toe te
kennen.
4. Indien de klant een bedrag vooruit betaald heeft en indien de
overeenkomst waarop die vooruitbetaling betrekking heeft niet
tot stand komt of conform lid 2 ontbonden wordt, zal zo spoedig
mogelijk terugbetaling plaats vinden.
5. Academie treft passende
technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van
de elektronische overdracht van persoonlijke informatie en in
het bijzonder van betalingen.
6. Academie kan zich binnen
wettelijke kaders op de hoogte stellen of degene die bestelt of
aanvraagt aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede
van al die feiten en factoren die van belang zijn voor het
verantwoord aangaan van de overeenkomst. Academie vof is gerechtigd gemotiveerd een
bestelling of aanvraag te weigeren of aan de levering of dienst
bijzondere voorwaarden te verbinden.
7. Tijdig voor de uitvoering van de overeenkomst zal Academie de in artikel 4 genoemde
informatie aan de klant ter beschikking stellen.
8. Academie zal tevens bij de
uitvoering van de overeenkomst aan de klant de volgende
informatie verstrekken:
a) schriftelijk de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de
klant van het herroepingrecht gebruik kan maken;
b) het adres van de vestiging van Academie waar de klant met klachten terecht kan;
c) de informatie over bestaande opleidingen en de service na
aankoop met commerciële garanties.
Artikel 7 - De prijs
1. Gedurende de aangegeven looptijd zullen de prijzen van de
aangeboden goederen niet worden verhoogd, zulks behoudens
prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.
In tegenstelling tot hetgeen in de vorige zin is bepaald, is het
mogelijk dat, indien de aard van het aangebodene dit met zich
mee brengt, er sprake is van variabele prijzen. In dat geval zal
dit en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen
zijn, worden vermeld op de internetsite.
2. Prijsverhogingen na de totstandkoming van de overeenkomst
zijn niet toegestaan tenzij de prijsverhoging het gevolg is van
wettelijke regelingen of bepalingen.
Artikel 8 - Conformiteit
Academie staat er voor in dat de
goederen en diensten voldoen aan de vermelde specificaties, aan
redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid. Niet in
strijd zijn met, op de datum van de totstandkoming van de
overeenkomst, bestaande wettelijke bepalingen en/of
overheidsvoorschriften.
Artikel 9 - Garantie
Een door Academie als garantie
aangeboden regeling doet niets af aan de rechten die de klant
jegens het bedrijf kan doen gelden op grond van de wet.
Artikel 10 - De bestelling
1. Leveranties van goederen worden uitsluitend gedaan op
uitdrukkelijke bestelling, tenzij tussen Academie en de klant anders is overeengekomen.
2. In geval van een kennelijke vergissing zal de klant Academie hiervan op de hoogte stellen.
Indien en voor zover de aard ervan dit toelaat, zal de klant de
goederen en bescheiden ter beschikking van Academie houden. De klant zal al hetgeen doen
dan wel nalaten wat de redelijkheid en billijkheid vergt.
Artikel 11 - De uitvoering van de bestelling
1. Academie zal de grootst
mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst
nemen en bij de uitvoering van bestellingen van goederen en
diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres van Academie, tenzij anders is overeengekomen.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze
algemene voorwaarden is vermeld, zal Academie geaccepteerde bestellingen per omgaande doch
uiterlijk binnen twintig werkdagen uitvoeren. Indien de
bezorging hetzij door (tijdelijk) niet in voorraad zijn, hetzij
om andere redenen vertraging ondervindt, of indien een
bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden
uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan uiterlijk één maand nadat
hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De klant heeft in het
geval dat Academie zich hier niet
aan houdt het recht om de bestelling zonder kosten te annuleren.
4. Indien levering van een besteld goed onmogelijk blijkt te
zijn, zal Academie zodanige
inspanningen verrichtingen als de redelijkheid en billijkheid
met zich brengen om een vervangend artikel of dienst beschikbaar
te stellen. Ten laatste zal op duidelijke en begrijpelijke wijze
worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij
vervangende artikelen kan de zichttermijn niet worden
uitgesloten.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van bestelde
goederen berust tot het moment van aflevering bij Academie, tenzij anders is overeengekomen.
Artikel 12 Levering
1. De door Academie opgegeven
levertijd van twintig werkdagen zijn indicatief. Overschrijding
van de leveringstermijn geeft de klant geen recht op
schadevergoeding en evenmin het recht de bestelling te annuleren
dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding
van de leveringstermijn zodanig is dat van de klant
redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat de klant de
overeenkomst in stand laat. De klant is in dat geval gerechtigd
de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden
voor zover dat noodzakelijk is.
2. De levering van de producten en diensten geschiedt op de
plaats en het tijdstip waarop de producten gereed zijn of de
diensten geleverd worden.
Artikel 13 - Betaling
1. De verschuldigde bedragen voor goederen
en/of diensten dienen op
het moment van sluiten van de overeenkomst, te worden voldaan op
de in het huishoudelijk reglement genoemde voorwaarden.
2. De klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of
vermelde gegevens onverwijld aan Academie te melden.
3. In geval van het uitblijven van betaling of wanbetaling heeft
Academie, behoudens wettelijke
beperkingen, het recht om de gemaakte kosten in rekening te
brengen.
4. Voor sommige aktiviteiten of goederen wordt een afgesproken
reservering vooraf betaald zijnde 50% van het totaalbedrag.
5. Inschrijven voor een introductieles
kan via de site. Je ontvangt een automatisch antwoord. Wij
sturen daarna een betaalverzoek. Als je binnen zeven dagen
betaald hebt wordt je definitief ingeschreven en ontvang je een
paar dagen voor aanvang nog een bericht. Afzeggen kan tot 14
dagen voor aanvang dan storten we het lesgeld terug. Zeg je af
binnen 7 dagen voor de lesdag dan storten we de helft terug. Zeg
je af binnen 24 uur voor aanvang of kom je niet dan retourneren
we geen lesgeld.
Artikel 14 - Geschillen en vertrouwelijkheid
1. Op overeenkomsten tussen Academie en de klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking
hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen tussen de klant en over de totstandkoming of
uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door Academie te leveren of geleverde goederen
en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde,
zowel door de klant als door het bedrijf worden voorgelegd aan
de geschillencommissie van de Academie.
3. Een geschil kan alleen door de Geschillencommissie in
behandeling worden genomen, indien de klant zijn klacht eerst
binnen een redelijke tijd aan de Academie heeft voorgelegd via de beschikbare klachtenprocedure
en met het juiste formulier. Te vinden op de internetsite.
4. Uiterlijk drie maanden nadat de klacht aan
Academie is ingediend, dient het geschil
schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden
gemaakt.
5. Wanneer de klant een geschil wil voorleggen aan de
Geschillencommissie, is Academie
aan deze keuze gebonden.
6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden
zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de
Geschillencommissie. De beslissingen van de Geschillencommissie
geschieden op basis van een bindend advies.
7.
Alle informatie van of over
de klant of de deelnemer die het instituut verneemt of
observeert is voor haar management, docenten of medewerkers
vertrouwelijk en zal vertrouwelijk worden behandeld.
Vertrouwelijk is als de deelnemer of de klant dit heeft
meegedeeld of dat als uit de informatie blijkt dat het om
vertrouwelijke zakelijke of persoonlijke informatie gaat.
Artikel 15 - Wijziging van de voorwaarden
Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht, nadat
deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien
verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de
looptijd van een aanbod de voor de klant meest gunstige bepaling
zal gelden.
|
|
|